Over ons

Onésimus is een naam met betekenis: het betekent nut of nuttig. Stichting Onésimus wil dan ook nuttig zijn voor de omgeving en bijdragen aan een betere samenleving. We willen het welzijn van anderen verbeteren, dit door zowel directe als indirecte bijdrage te leveren aan het welzijn van anderen. Stichting Onésimus doet dit vanuit de gedachte om 10% van inkomsten af te staan aan mensen die het minder goed getroffen hebben of op andere wijze in een lastige positie zitten.

Stichting Onésimus werd in 2004 opgericht en is onderdeel van Mateboer Groep BV, maar functioneert zelfstandig. Als stichting ondersteunen wij doelen, waarbij onze focus ligt op zichtbare en directe resultaten voor de omgeving. Wij vinden het belangrijk dat de directe betrokkenen daadwerkelijk wat hebben aan onze steun en dat geld zoveel mogelijk naar de juiste plek gaat en niet naar grote instanties.

Wij vinden het belangrijk om in te spelen op de behoeften van onze omgeving en horen dan ook graag vanuit onze omgeving aan welke projecten wij bij kunnen dragen. Je kunt dan ook een project aanmelden via onze website. Op de pagina project aanmelden vind je meer informatie over hoe je een project aan kunt melden en waar een project aan moet voldoen.

Het bestuur van Stichting Onésimus komt in ieder geval twee keer per jaar samen om alle lopende projecten en aanvragen te bespreken. Onze bestuursleden zijn geheel vrijwillig betrokken bij de stichting en ontvangen hier dan ook geen salaris in de vorm van geld of een andersoortige beloning voor.